Hallo iedereen,
Het allerleukste moment van het jaar! Eindelijk terug basket zullen er vele onder jullie zeggen. In juli 2023 vertrekken we op basketkamp, voor sommigen is het de eerste keer en voor anderen de zoveelste keer zonder mama en papa. Maar we garanderen je: het wordt een kamp om nooit te vergeten. Op deze manier starten we het nieuwe basketseizoen met een knaller.
We hebben dan ook de beste, liefste en zotste coachingsploeg van het hele land. Onze kookploeg mag er ook best zijn, hun eten is om van te smullen en hun enthousiasme vult het hele kampterrein. De coaches hun gedachten zitten al boordevol ideeën voor het kamp.
Wij hebben er alvast enorm veel zin in en we hopen van jullie hetzelfde!
We gaan ons 7 dagen uitleven op en naast het basketveld! Dit artikel is bedoeld om jullie als ouders en natuurlijk de spelers wat extra info te kunnen geven. Lees dus zeker verder.
Veel liefs,
jullie coach- en kookteam.
1. Algemene informatie
We verwachten dat al de spelers op zondag 23 juli gebracht worden naar ons verblijf in Pelt, tussen 17u30 tot 18u (er is nog warm eten voorzien die avond voor alle spelers)
Het adres:
Verblijfcentrum
Ringlaan 149
3900 Pelt
Belangrijk! Op voorhand moet Eef onderstaande documenten zeker hebben (deze worden ter plaatse niet meer aangenomen!):
- Medische fiche (hierover zal je een aantal weken voor het vertrek een bericht ontvangen met de link naar het formulier)
- Ondertekende afsprakenstrook (ook online invullen via dezelfde link)
- De toestemming voor stage (deze moet niet ondertekend worden door de gemeente, wel ingevuld door jullie) (ook online in te vullen via dezelfde link)
Zaken die ter plaatse in een enveloppe/zakje met naam op wél mogen afgegeven worden:
- Kids-ID (niet de SIS-kaart!) of je paspoort
- Eventuele medicatie die moet genomen worden (hierop duidelijk vermeld wanneer en hoeveel)
- Klever mutualiteit
Op zaterdag 29 juli om 11u worden de spelers terug opgehaald aan de ingang van ons verblijf in Pelt.
2. Praktische informatie
We voorzien dit jaar een moment om kaartjes naar huis te schrijven, wilt u dus een kaartje ontvangen van zoon/dochter? Vergeet dan zeker geen enveloppen/kaarten en postzegels. Alsook de adressen mee te geven aan je kinderen op kamp, dan krijg je misschien een leuk berichtje van hen.
Als jullie een briefje sturen:
TAV KBBC CLEM SCHERPENHEUVEL + Naam van de speler
’t Pelterke
Jeugdlaan 4
3900 Overpelt
3. Kampregels
De coaches voorzien de hele dag activiteiten, het is dus niet de bedoeling dat er elektronisch (speel)goed zoals Nintendo, DVD’s, tablet… wordt meegegeven. De coaches en kookploeg zorgen voor voldoende foto’s/filmpjes en dergelijke meer tijdens het kamp.
Bovendien willen wij geen GSM’s zien tijdens het kamp. Als je toch een GSM wil meenemen (dit geldt enkel voor de spelers vanaf U14) om je sociale media up to date te houden, vragen wij om deze af te geven aan je coach. Deze worden gezamenlijk in een doos bewaard en op de afgesproken tijdstippen ter beschikking gesteld. Als we een GSM zien tijdens een training of buiten de afgesproken tijdstippen, dan neemt de coach deze voor 24 uur in beslag. Daarenboven staan WIJ NIET in voor beschadigingen van persoonlijke voorwerpen, als je iets meebrengt is het je eigen verantwoordelijkheid!
Om lastige situaties te vermijden, hebben we besloten om de spelers NIET te laten telefoneren met familieleden en/of vrienden. Bij noodgevallen kan je steeds een contactnummer (zie verder in deze bundel) bellen.
Wij tolereren geen pesten. Als de coach pestgedrag opmerkt en het na twee waarschuwingen nog steeds verdergaat, dan worden de ouders gecontacteerd.
4. Dagindeling
Niet elke dag gaat er hetzelfde uitzien, maar om jullie een idee te geven hoe het grootste deel van onze basketstage eruit zal zien:
Uur |
Activiteit |
8u |
Start muziek = OPSTAAN en klaarmaken |
8u30 |
Ontbijt (niet op bed) |
10u00 – 12u00 |
Eerste trainingssessie |
12u00– 13u00 |
Middageten |
13u30 – 16u00 |
Tweede trainingssessie |
17u30 |
Avondeten |
19u |
Een avondactiviteit |
20u30 – 22u30 |
Naar bed, dit varieert van leeftijd tot leeftijd |
5. Checklist
Slaapgerief:
- Kussenhoes (VERPLICHT!)
- SLAAPZAK
- hoeslaken (VERPLICHT!)
- Pyjama
- Knuffel
Toiletzak:
- Handdoeken (voldoende)
- Washandjes
- Toiletzak
- Tandenborstel
- Tandpasta
- Beker
- Zeep
- Shampoo
- Haarborstel
- Zonnecrème
- Deodorant
- Reserve haarrekjes
- Eventueel muggenzalf
- Papieren zakdoekjes
Sportkledij:
- Basketschoenen
- Sportschoenen (voor buiten)
- Sportkousen (liefst 2 paar per dag!)
- Basketshorts
- Sport t-shirts
- Teen- of badslippers
- Springtouw (vanaf U14)
- Foamroller (vanaf U16)
- Je eigen basketbal ( met naam)
Overige kledij:
- Kort/lange broeken
- T-shirts
- Pullen
- Training (als je dit tussendoor graag aandoet)
- Kledij die eventueel vuil mag worden
- Sneakers
- Zwemgerief (+handdoek en eventueel zwembandjes)
- Regenkledij
- Ondergoed
- Kousen
Andere:
- Linnenzak voor de vuile was
- Brooddoos
- Rugzak
- mondmaskers
- Sporttas
- Drinkbus
- Bril
- (Reserve) lenzen + lenzenvloeistof
- Goed humeur
- Pleisters
- Stripverhaal, boek, spelletjes … iets niet-elektronisch om je tijdens de rustige momenten mee bezig te houden.
- Gezelschapsspel
- Er is weer een bonte avond voorzien dus zorg dat je voorzien bent van kledij en attributen
Afgeven aan de coaches:
- Medicatie (met duidelijke vermelding wanneer en hoeveel)
- Kids-ID
- Kleefbriefje mutualiteit
6. Contactgegevens
Wat in geval van nood?
Moest er een dringend probleem zijn op het thuisfront (we hopen het van niet maar je weet immers nooit), vragen we om GEEN rechtstreeks contact op te nemen met de begeleiding ter plaatse. Zij hebben het daar te druk met de kinderen een fijn kamp te bezorgen. Het contactnummer wordt nog doorgegeven.
Gelieve enkel contact op te nemen als dit echt nodig/dringend is!
Zoals elk jaar, maken we een Whatsapp-groep aan om de ouders op de hoogte te houden en een paar foto's te delen. Deze groep dient niet om te communiceren met elkaar maar is eenrichtingsverkeer vanuit het kamp naar de ouders.